vrijdag 13 mei 2016

Van de week bezig geweest met het 2 de blok van de Caswell quilt.
Het patroon is van Corliss Searcey, geinspireerd door het Caswell tapijt uit 1835 in New York.


Wat een feestje, appliceren wat zo mijn ding is, de stofjes en kleuren uitzoeken.
Met mijn  LE in de kleuren paars,groen en roze, wilde ik nu toch blauw erin.
Uit mijn comfort zone.

Het gaat me tot nu toe goed af, maar ik heb ook wel hele mooie stofjes voor handen.



Natuurlijk stofjes van mijn favorite ontwerpster Judie Rothermel.
Maar toen ik laatst ging bestellen viel ik ook op stofjes van Barbara Brackman, Paula barnes en Nancy Gere.
En de achtergrondstof van Edyta Sitar, Silver Linings van Laundry Basket Quilts, die is helemaal perfect.
Twee blokken naast elkaar op mijn wand, met veel voldoening kijk ik er naar.


Op de foto komt de achtergrondstof iets witter over in werkelijkheid zijn ze wat romiger van kleur.

Enne ik hou me aan mijn woord de 3 de zigzagrand is bijna af.


3 opmerkingen:

Ageeth Dorsman zei

Ineke, ik heb stilletjes en uitgebreid zitten genieten van je prachtige eerste blokken van de Caswell quilt; zo enorm mooi!!! Je kleurtjes en stofjes perfect gekozen, en je applicatiewerk ook geweldig! Ook ik heb dit patroon al een tijdje in de kast, heb er nog lang geen tijd voor, maar dit inspireert wel. Heel veel plezier met dit mooie project!
Groetjes van Ageeth.

Ineke zei

Oh Ineke, wat zijn ze mooi geworden, ik heb echt bewondering voor zoveel applicaties in 1 blok maken. Het is gewoon een feestje om ernaar te kijken. Dit patroon, is dat een boek of aparte patronen of tijdschrift???
Liefs, Ineke

ineke zei

Bedankt voor jullie lieve reacties. Het is een patroon te koop bij Threadbear.com.au. Een zwart-wit patroon met een vel waarvan je de malletjes kan overnemen. En een groot kleurenoverzicht.groet ineke